mostafa hakeem .com
السلام عليكم اخوانى واخواتى......
اهلا بيكم فى منتديات مصطفى حكيم
شعار المنتدى ........ نحن لسنا الافضل ولكننانسعى الي الرقى والتميز.
* اذاأعجبكم موضوع ارجو الرد
* اذا أعجبكم المنتدى فتفضلوا بالتسجيل
للتواصل ت/ 0166829383 / 01013527474
للتواصل mostafa_hakeem27@yahoo.com

mostafa hakeem .com
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

mostafa hakeem .com

منتديات مصطفى حكيم

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

نكت صعايده .

2 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
المصرى

المصرى

نكت صعايده . Empty
مُساهمةموضوع: نكت صعايده .   نكت صعايده . Emptyالإثنين يونيو 13, 2011 3:59 am

السلام عليكم :-
اقدم لكم نكت صعايده
ولكن قبل كل منكم قرائتها
اطلب منكم
ذكر الله والصلاه على الرسول عليه الصلاه والسلام .
•مره صعيدي شاف مامته مولعه قالها منوره يا حجه
•مرة صعيدي قصير جدا جدا وقف امام القاضي /القاضي امره انو يقول ولله العظيم اقول الحق قال له اسمك ايه قال له نخلة راح قال له احنا حنكدب من اولها .
•مرة مدرس انجليزى بيقول لصعيدى دخل كلمه dog فى كلمه قالو dog يا مزيكا .
•مره جماعه صعايده سمعو ان امريكا هتضرب اماكن حساسه فى مصر اشترو كالسونات حديد
•واحد صعيدي راح ل فيفى عبده قالها انا عاوزك ترقصيلى ف فرحى قالتله اسفه بجد انا مشغوله اوى رجل ف القاهرده ورجل ف الاسكندريه قالها يا رتنى كنت ف طنطا
•مرة واحد صعيدي ابو مات دفن امه
•مره صعيدي بخيل نام حلم انو بيوزع فلوس صحي ابقي ابن جزمه لو نمت تاني
•صعيدي لغا موعده مع الدكتور عشان مريض
•واحد صعيدي سالته مذيعة بتقولو فرايك قد ايه نسبة البطالة فالصعيد؟ قالها : حضرتك الصعيد كلها ابطال
•بروفيسور صعيدي اخذ معاه سباك عالكلية علشان يعرف من فين بتتسرب اسئلة الامتحانات
•تحطمت طائرة صغيرة تتسع لراكبين فقط فوق احد المقابر بالصعيد اخوانا الصعايدة انتشلوا 500 جثة وما زال الحفر مستمراً
•صعيدي متعلم حب يفتح حساب في البنك سافر للقاهرة عشان يملا الاستمارة لانه شاف مكتوب عليها
(fill up in capital) .
•اتنين صعايده قال واحد تصدق بالي مشغول قال الثاني أكيد السماعة مرفوعة
•واحد صعيدي يعمل لدي كفاله شخص في الخليج أخونا الخليجي بيحب الدش جدا ومن الخوف من ملامله الأهل له لم يعلم أحد أن عنده دش الصعيدي هو حارس العمارة فقال له الخليجي انني خارج في نزهة اليوم فلا تحاول الصعود الي السطح لأنني مربي وحش علي السطح فقال له الصعيدي امرك لكن وقعت الكارثة ففضول الصعيدي غلبه في آخر النهار قال لنفسه لن أهدا الأ برؤية هذا الوحش فذهب الى السطح وخاف من فتح الباب فنظر من ثقب الباب ففر هاربا الى الاسفل فوجده الخليجي في حاله متدهوره وقال له ماذا كنت تفعل فقال له الصعيدي لقد رأيت الطبق الذي يأكل فيه الوحش .
•بلدياتنا النار مسكت فيه ودوه لدكتور العظام ليه؟ اخوه طفاه بالكوريكواحد صعيدي كبر دماغه ما عرفش يقلع الجلبية
•واحد صعيدي وقع من الدور العاشر شنبه اتجزع
•اتنين صعايدة بيلعبوا شطرنج, الأول كل للتاني الحصان, التاني سمله البهايم
•بلدياتنا فتح محل انابيب غاز فجّر اسطوانتين فى وسط البلد دعاية
•واحد راح جنينة الحيوانات حط دماغه جوة قفص الأسد .. الحارس قاله ايه ده يا مجنون .. قاله خلاص ياعم احنا حناكله
•عيلين صغيرين ماشيين فالشارع لقوا قطة فالاول قال للتاني أنا هاخد القطة دي أربيهاالتاني قالوه ماينفعش كدة تجيبلك أمراض اغسلها الأول تاني يوم جه الولد بيعيط و بيقول لصاحبه القطة ماتت و أنت السبب أنت اللي قولتلي اغسلهاصاحبه قاله ماتت و أنت بتغسلهاقاله لا ماتت و أنا بعصرها
•واحد قالو له الحق مراتك قاعدة مع صاحبك في البستان راح جاري ورجع على طول وقال لهم هم شجرتين عملتوهم بستان والراجل طلع لا صاحبي ولا اعرفو
•وحده تقول لزوجها ادبح خروفين بمناسبة مرور 25 سنه على زواجنا قال زوجها طيب و إيه ذنب الخروفين في غلطه أنا ارتكبتها من 25 سنه
•بلدياتنا تاجروا في الموز خسروا ليه ؟ بيرمو الموز المعوج
•اثنين صعايدة فى طياره معديه الأول قال إنها طياره الرئيس فقال الثاني إنها مش طياره الرئيس الأول والله دى طياره الرئيس الثاني لا مش طياره الرئيس فاتفقو أي حد معدى يسالوه فعدى واحد فسألوه دي طياره الرئيس فقالهم انتوا مبتفهموش طياره الرئيس بيمشي وراها موتوسكلات
*واحد صعيدى زكى اوى راح يصطاد نسى ياخد الطعم معاه فقعد يفكر يعمل ايه يعمل ايه ؟ وفى الاخر جاب ورقة وكتب عليها طعم ورماها فى المية تصوروا حصل ايه ؟ بعد ربع ساعة طلعتلوا ورقة مكتوب عليها سمكة
بلدياتنا مبيعرفشي يعوم وقع فى البحر مات محروق
الابن: بتعمل ايه يابا ؟؟ الاب: بكتب جواب لعمك الابن: هو انت بتعرف تكتب ؟؟الاب: يعني هو عمك اللي بيعرف يقرا يا فالح
*واحد بلدياتنا رجع من امريكا قاعد يقول لأبوه وأمه الحاجات الغريبة اللى شافها: دانا شفت هناك واحد وقع من فوق عمارة طويييلة قعد ثلاث ايام لحد ما وصل الأرض أمه سألته: طيب مات ؟؟ابوه رد عليها: ثلاث أيام لا يأكل ولا يشرب أكيد مات
*صعيدي ماسك ثلجة..وقال :بس أموت واعرف بتنقط منين؟؟
*صعيدي سافر امريكا شرب من حنفية اوتوماتيك معرفش يقفلها قام رجع على اول طيارة لمصر..قام سالوا: ازي امريكا؟ قالهم :اسكتو زمانها غرقت يا بوووي
بلدياتنا قاعد في حفرة بيفكر.. ليه؟ بيفكر بعمقسئلوا صعيدى : ليه قتلت أبوك؟ كانوا عاملين رحلة للأيتام, كنت عايز اروحها, طب ليه قتلت عمك ؟ كنت عايز ابن عمي يسافر معايا طب ليه كنت عايز تنتحر أصلهم لغوا الرحلة
واحد بلديتنا قاعد في مؤتمر دولي فواحد فرنساوي قام وقال احنا حفرنا تحت برج ايفل و لقينا اسلاك تليفونات و ده دليل علي ان التليفونات عندنا من 100 سنه فقام واحد ايطالي و قال احنا بقا حفرنا تحت برج بيزا و لقينا اسلاك وده معناه ان التليفونات عندنا من 500 سنه فقام واحد بلديتنا قال و احنا حفرنا تحت الاهرامات و ملقيناش حاجه خالص و ده دليل على ان من 5000 سنه كان عندنا المحمول
*واحد صعيدي دخل محل أجهزة كهربائية و سأل البياع ? بكام التليفزيون ده رد عليه البياع بقرف – إمشي ياله , ما بنبعش لصعايدة زعل الصعيدي من التفرقة العنصرية و قرر أن يشتري التليفزيون على سبيل العند , فحلق شاربه و ارتدى بدلة فاخرة و عاد للمحل – مساء الخير , بكام التليفزيون ده من فضلك فرد البياع – امش ياله ما بنبعش لصعايدة إتغاظ الصعيدي لأن البياع تعرف عليه , و قفلت معاه يشتري التليفزيون فعاد للمحل مرتديا ملابس إمرأة منقبة و غطى وجهه تمامآ و قال للبياع بصوت رفيع السلام عليكم يا أخي, بكم تبيعون هذا التليفزيون إن شاء الله فرد عليه البياع: إمش ياله ما بنبعش لصعايدة الصعيدي انجن فخلع النقاب صائحآ أنت بتعرفني كيف كل مرة يا ولد الفرطوس ؟ فرد عليه البياع : علشان ده مش تليفزيون , دي غسالة فول أوتوماتيك
*واحد صعيدي رجع من السفر لقى البيت مليان صراصير غير كالون البيت
*واحد صعيدي بيدهن الحيطة قالوله حط جرنال تحتيك قالهم لأ أنا كده طايل كويس
Very Happy Smile Cool Arrow Like a Star @ heaven I love you cheers bom drunken sunny
king farao sunny study flower afro lol!
مع تحيات :- المصرى (عضو فعال ) .
الحريف

نكت صعايده . Empty
مُساهمةموضوع: شكرا   نكت صعايده . Emptyالإثنين مارس 12, 2012 3:37 pm

اصلى يا مان Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
بجد ضحكتنا.
Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
....................................... Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy

نكت صعايده .
صفحة 1 من اصل 1